ေဆွးေနွးရမှာ ကိုေတာင် ေြကာက်သူများလည်း ရှိခဲ့ပါတယ်။ ယခု တစ်နှစ်ေကျာ် လွန်ြပီးတဲ့ အခါမှာေတာ့ ဖွဲ့စည်းပံုအေြခ ခံ ဥပေဒ ြပုြပင်ေြပာင်းလဲေရးနဲ့ ပတ်သက်တဲ့ အေြပာအဆို၊ အေရးအသားများ ပျံ့နှံ့လာတာကို ေတွ့ရှိရပါတယ်။ ြပည်ေထာင်စု လွှတ်ေတာ်မှာလည်း အဖွဲ့ဝင် ၁၀၉ဦးပါ ဖွဲ့စည်းပံုအေြခခံ ဥပေဒ ေလ့လာသံုးသပ်ေရး ပူးေပါင်း ေကာ်မတီဖွဲ့ြပီး ြဖစ်ပါတယ်။
ဖွဲ့စည်းပံုအေြခခံဥပေဒကို စိတ်ဝင်တစား ေလ့လာေဆွးေနွးေရးတွင် အများြပည်သူပါဝင်လာြပီလို့ေတာ့ မေြပာနိုင်ေသးပါ။ ဒါေြကာင့် အမျိုးသားဒီမိုကေရစီအဖွဲ့ချုပ်က တတ်အားသေရွ့ နိုင်ငံအနှံ့အြပား ေဟာေြပာပွဲ၊ ေဆွးေနွးပွဲများ ြပုလုပ်ရန် စီစဉ်ေနပါတယ်။ ပထမဦးစွာ ဖွဲ့စည်းပံုအေြခခံ ဥပေဒဆိုတာ ဘာလဲ၊ ဘာ့ေြကာင့်နိုင်ငံအတွက် အေရးြကီးလဲဆိုတာနဲ့ စြပီး ကျွန်မတို့ ြပည်သူြပည်သားများ နားလည်သေဘာေပါက်ေအာင် ရှင်းဖို့လိုပါတယ်။
ဒုတိယအဆင့်မှာေတာ့ လက်ရှိဖွဲ့စည်းပံုအေြခခံဥပေဒကို သံုးသပ်ေလ့လာမှု ြပုလုပ်ရမှာပါ။ ထိုမှတစ်ဆင့်တက်ြပီး ဘာ့ေြကာင့် ကျွန်မတို့ အမျိုးသားဒီမိုကေရစီ အဖွဲ့ချုပ် သာမက ပညာရှင်များ၊ နိုင်ငံေရး၊ လူမှုေရးအဖွဲ့အစည်းများ၊ ကျွမ်းကျင်ပုဂ္ဂိုလ်များက ၂၀၀၈ ဖွဲ့စည်းပံု အေြခခံ ဥပေဒကို ြပုြပင်ေြပာင်းလဲသင့်တယ်လို့ ယူဆေြကာင်းကို ြပည်သူြပည်သားများ သိဖို့လိုပါတယ်။
ေနာက်ဆံုး အဆင့်အေနနဲ့ ဖွဲ့စည်းပံုအေြခခံဥပေဒကို ဘယ်လိုြပင်ဆင်ခွင့်ေပးတယ်၊ ဘယ်လိုြပင်ဆင်ခွင့်ရှိသင့်တယ်၊ ဘယ်လို ြပင်ဆင်သင့်တယ်ဆိုတာေတွကို အကျယ်တဝင့် သံုးသပ်ဖို့လိုပါတယ်။
နိစ္စဓူဝ ေနေရး၊ စားေရး ြပဿနာများနှင့် ရုန်းကန်ေနရတဲ့ ကျွန်မတို့ြပည်သူေတွ ဖွဲ့စည်းပံုအေြခခံ ဥပေဒ ြပုြပင် ေြပာင်းလဲေရးကို အေလးထားစိတ်ဝင်စားေအာင် လုပ်ဖို့ဟာ နိုင်ငံေရးအဖွဲ့ အစည်းများရဲ့ တာဝန်တစ်ခု ြဖစ်ပါတယ်။ ကေလးသူငယ်များကစြပီး စိတ်ဝင်စားနားလည်နိုင်ေအာင် ြကိုးစားရမှာပါ။ တိုင်းြပည် အနာဂတ်အတွက် အေြခခံြဖစ်တဲ့ လူငယ်များပါဝင်ပတ်သက်မှုကေတာ့ အထူးအေရးြကီးပါတယ်။
ဒုတိယကမ္ဘာစစ်ရဲ့ ဖန်တီးရှင်ြကီး ဟစ်တလာ ြဗိတိန်ကို ရန်စဖို့ဝန်မေလးခဲ့ြခင်းအေြကာင်းတစ်ခုမှာ ၁၉၃၃ ခုနှစ် ေအာက်စဖို့ဒ် တက္ကသိုလ်ေကျာင်းသားသမဂ္ဂရဲ့ နာမည်ြကီး နှစ်စဉ် စကားလုရည်ပွဲမှာ
“ဘုရင်နှင့် တိုင်းြပည်အတွက် စစ်တိုက်မည်မဟုတ်”ဆိုတဲ့အဆို ေအာင်ြမင်သွားတာေြကာင့် ြဖစ်တယ်လို့ ယံုြကည်မှုများရှိပါတယ်။ ထိုစဉ်က ြဗိတိန်နိုင်ငံရဲ့ အုပ်ချုပ်ေရးပိုင်းကို ေအာက်စဖို့ဒ်နဲ့ ကိန်းဗရစ် တက္ကသိုလ်များမှာ ပညာသင်ြကားခဲ့တဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်ေတွ လွှမ်းမိုးထားတာေြကာင့် ေအာက်စဖို့ဒ် တက္ကသိုလ် ေကျာင်းသားသမဂ္ဂရဲ့ ဆံုးြဖတ်ချက်ဟာ ြဗိတိန်နိုင်ငံအေပါ် ဩဇာလွှမ်းမိုးသူများ၊ အဖွဲ့အစုများရဲ့ ရပ်တည်ချက်ကို ေရာင်ြပန်ဟပ်တယ်။
ဒါေြကာင့် ြဗိတိန်ဟာ စစ်ကို ြပန်လည်တုန့်ြပန်ရန် ဆန္ဒြပင်းြပမည်မဟုတ်၊ ေပျာ့ညံ့တဲ့ ရန်ဘက်သာ ြဖစ်မည်လို့ ဟစ်တလာသံုးသပ်ခဲ့တယ်ဆိုတဲ့ သေဘာပါ။ ဒီအယူအဆ မှန်တာမမှန်တာကို အေသအချာမသိနိုင်ေပမဲ့ ထိုအချိန်က ေအာက်စဖို့ဒ်တက္ကသိုလ် ေကျာင်းသားများရဲ့ ဩဇာဘယ်ေလာက်ြကီးတယ်ဆိုတာကိုေတာ့ သိနိုင်ပါတယ်။ ဒါေြကာင့် လူငယ်များနိ်ုင်ငံေရးစိတ်ဝင်စားဖို့ နားလည်ဖို့လိုပါတယ်။
ဖွဲ့စည်းပံုအေြခခံ ဥပေဒနဲ့ ပတ်သက်လို့ ြပည်သူများကို ရှင်းြပြခင်းဟာ အဖွဲ့ချုပ်ရဲ့ ြကားြဖတ်ေရွးေကာက်ပွဲ မူေတွအရြဖစ်သလိ်ု အချိန်အခါရဲ့ လိုအပ်ချက်အရလည်း ြဖစ်ပါတယ်။ ဒီမိုကေရစီ လမ်းေြကာင်းေလျှာက်တယ် ဆိုရင် ဒီလမ်းေြကာင်းဟာ ဘယ်ကိုဦးတည်သင့်သလဲဆိုတာကို သိမှလည်း အဓိပ္ပာယ်ရှိမှာပါ။ နိုင်ငံသားအားလံုးဟာ မိမိတို့ အခွင့်အေရးေတွ၊ တာဝန်ေတွကို သိြပီး ဒီအတိုင်းလက်ခံနိုင်သလားဆိုတာ စဉ်းစားနိုင်ဖို့လိုပါတယ်။
ကျွန်မတို့ နိုင်ငံကို ဘယ်လိုပံုစံ နဲ့ အုပ်ချုပ်ေနလဲဆိုတာ ေလ့လာြပီး လက်ခံသင့်-မသင့်ဆံုးြဖတ်ရမှာပါ။ ဒါနဲ့ ပတ်သက်လို့ ကျွန်မက ေမးခွန်းရိုးရိုးေလး တစ်ခုပဲ ေမးချင်ပါတယ်။ ၂၀၀၈ ခုနှစ် ဖွဲ့စည်းပံုအေြခခံ ဥပေဒ ဆန္ဒခံယူပွဲမှာ မဲေပးခဲ့သူများအနက် ဘယ်နှစ်ဦး အဲဒီအချိန်က ဖွဲ့စည်းပံုအေြခခံ ဥပေဒကို ဖတ်ြပီးခဲ့ပါသလဲ။
ဩဂုတ်လ ၂၃ရက်က လွှတ်ေတာ်ထဲမှာ ဖွဲ့စည်းပံုအေြခခံဥပေဒပုဒ်မ ၃၉၆(ခ)နဲ့ပတ်သက်လို့ မတူတဲ့ အြမင်ရှိတာေပါ်လာပါတယ်။ မဲဆန္ဒရှင် ၁ရာခိုင်နှုန်းက အများဆန္ဒနဲ့ ေရွးေကာက်ပွဲ ကတက်လာတဲ့ လွှတ်ေတာ်ကိုယ်စားလှယ်ကို တာဝန်မှြပန်လည် ရုတ်သိမ်းခွင့်ရှိ-မရှိ နဲ့ ပတ်သက်လို့ ေဆွးေနွးြကတာပါ။
ဒီလိုကိစ္စမျိုးဟာ ြပည်သူေတွနဲ့ အများြကီးဆိုင်ေနပါတယ်။ လွှတ်ေတာ်ထဲက ေဆွးေနွးချက်ေတွကို တတ်နိုင်သေလာက် ဖတ်ရှုေလ့လာေစချင်ပါတယ်။ ဒါဟာ ကိစ္စအေသးေလးရှိပါေသးတယ်။ ဖွဲ့စည်းပံု အေြခခံဥပေဒနဲ့ ပတ်သက်လို့ အင်မတန်ပို၍ အေရးပါတဲ့ ကိစ္စရပ်ေတွ ေပါ်လာဦးမှာပါ။
ဒီတစ်ပတ်ေတာ့ ဒီမျှသာ။ ။
Post a Comment